פתרונות טעינת רכבים חשמליים בבניין משותף

ככל שעובר הזמן ניתן לשים לב שעוד ועוד רכבים חשמליים מגיעים לארץ וזה מעולה אבל יש דבר אחד שצריך לקחת בחשבון וזה נושא טעינת הרכב.

ישנם מספר פתרונות לטעינת רכבים בבניין משותף ולא כל פתרון מתאים בכל בניין ויש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון בשביל לבחור בדרך הטובה.

אז בשביל לעשות לכם קצת סדר בראש ובשביל שיהיה לכם קצת יותר קל ריכזתי בשבילכם את הדרכים העיקריות לטעינת רכב חשמלי בבניין משותף.

כמובן שאתם גם מוזמנים ליצור איתי קשר בשביל שנוכל להבין יחד מה הדרך הטובה והמשתלמת להתקנת תשתית טעינה במקרה שלכם.

פתרונות טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף

חיבור ללוח ציבורי של הבניין עם מונה נפרד

אחת מהדרכים הקצרות והקלות לביצוע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא חיבור ללוח הציבורי של הבניין עם מונה צריכת חשמל.

בעזרת מונה צריכת החשמל ניתן לבצע התחשבנות עם וועד הבית או חברת הניהול ולהעביר להם תשלום בעבור טעינת הרכב אחת לכמה חודשים.

דרך קלה וזולה יחסית אבל יש לקחת בחשבון שעלולות להיות התנגדויות מצד וועד הבית או הדיירים בגלל שלוח ציבורי לא יכול להכיל יותר מידי חיבורים לטובת טעינת רכבים.

יכול להיות מצב שלוח ציבורי יכול לספק תשתית טעינה לשניים או שלושה רכבים מה שעלול לגרום לבעיות במידה ויהיו מספר רב יותר של רכבים חשמליים בבניין.

חיבור תשתית הטעינה ללוח הפרטי

הדרך הטובה ביותר לדעתי ולדעת רבים נוספים היא להתחבר ללוח הפרטי של הבית ואז צריכת החשמל היא מהחיבור שלכם ואף אחד לא יכול להתנגד.

הבעיה בדרך הזאת היא שלפעמים הגישה ללוח הפרטי בעייתית כי אם למשל אתם גרים בקומה גבוהה העניין יכול להיות מסובך ויותר יקר מהרגיל.

במידה ואתם גרים בקומה נמוכה יחסית מומלץ לבדוק את האופציה להתקנה מהבית. יש לבדוק קודם כל שיש מעברים בין הקומות עד לקומת החניה.

בנוסף יש לבדוק את דרך הובלת תשתית החשמל מאותו מעבר בקומה ועד ללוח החשמל שלכם בבית שלפעמים יכול להיות בתוך הבית ולא צמוד לדלת הכניסה.

פיצול מונה חברת חשמל בריכוז מונים

לפני מספר חודשים התחילה חברת החשמל לאשר פיצול חיבור חשמל בריכוז מונים על ידי התקנה של לוח חלוקה בצמוד לפילר בו מותקן המונה.

אציין שדרך התקנה זו יכול לחסוך מעבר בין קומות הבניין במיוחד אם אתם גרים בקומה גבוהה אבל זה לא בהכרח יהיה יותר זול ממה שהייתם משלמים לתשתית מקומה גבוהה.

חוץ מהתשלום בעבור תשתית הטעינה יש עלויות נוספות של לוח החלוקה שמכין החשמלאי, תשלום עבור בודק חשמל בסיום העבודה ותשלום לחברת החשמל בעצמה.

יש מקרים בהם אין ברירה ומתקינים לוח חלוקה בריכוז מונים אבל אם יש לכם אופציה אחרת להתקנה בבניין יש לבדוק את העניין על מנת לחסוף בעלויות.

בחירת חברת ניהול להקמת תשתית בבניין

הדרך האחרונה להתקנת תשתית טעינה לרכבים חשמליים בבניין משותף היא עם חברות תשתיות וניהול שמבצעות תשתיות טעינה מרוכזות בחניונים.

לגבי הכדאיות אתם תחליטו אבל בדרך כלל זה עובד בצורה כזאת: החברה מבצעת את התשתיות כולל חיבור חשמל חדש והתנהלות מול חברת החשמל והכל על חשבונם.

מבחינת התשלום, בדרך כלל החברה גובה דמי מנוי חודשיים והתחייבות למספר שנים קדימה בנוסף לעלות על כל קוט"ש שטיפה גבוה מהרגיל.

את השיקולים מבחינת כדאיות לטווח הארוך אתם תבצעו בעצמכם אבל יש לקחת בחשבון שלפעמים זו הדרך היחידה להתקנה ואין ברירה אחרת.

איזו דרך היא הטובה ביותר עבורכם להתקנת תשתית טעינה?

הגעתם עד כאן אבל אתם עדיין קצת מבולבלים ולא יודעים מה הדרך הטובה ביותר בשבילכם להתקנת תשתית טעינה לרכ חשמלי בבניין משותף?

אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר, יחד ננסה להבין מה הדרך הטובה לביצוע התקנה בבניין וגם אם לא הצלחנו בשיחה יש אפשרות לתאום סקר אתר בשטח.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניון בניין משותף

אסא מוטי – חשמלאי מוסמך עם רישיון חשמל בתוקף ממשרד העבודה. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי או היברידי פלאג אין, תשתיות חשמל בבניינים משותפים, חניונים ובתים פרטיים!

לקוחות ממליצים

המלצה שחר
המלצה שי
חשמלאי מומלץ