למה נתיך חברת חשמל נשרף כל שבוע?

אני רוצה לספר לך היום על תופעה שאני נתקל בה הרבה מאד פעמים בבתים של לקוחות שמתקשרים אליי בלחץ כי התנתק להם החשמל בבית.

המקרה שאני הולך לספר מדבר על מצב שבו התנתק החשמל בבית והלקוחות יצאו ללוח החשמל שלהם וראו שכל הפקקים למעלה.

חלק מהמקרים בהם אין חשמל וכל הפקקים למעלה יכולים להיות בגלל פקק בלוי או ממסר פחת לא תקין אבל כאן אני מדבר על מקרה שבו נשרף הנתיך הראשי של חברת החשמל.

קו החשמל הראשי שמזין את הבית שלכם מגיע מארון נתיכים ראשי של חברת החשמל דרך מונה החשמל וישר ללוח הביתי שלכם, לפעמים יש מקרים בהם נשרף הנתיך ואין חשמל בבית.

סיבות שגורמות לנתיך הראשי של חברת חשמל להישרף

בלאי והתיישנות החומר

כמו בכל דבר ומקום יכול להיות שהנתיך הראשי של חברת חשמל נשרף כתוצאה מבלאי והתיישנות החומר וזה למשל מקרה שלא ניתן לצפות מראש או להימנע ממנו.

במידה וזה המצב יש צורך להזמין חשמלאי מוסמך לבדיקה ראשונית של לוח החשמל, במידה ואכן נשרף הנתיך שמגיע מחברת החשמל יזמין החשמלאי את חברת החשמל להחלפה.

חשמלאים חאפרים ולא מקצועיים

מקרה נוסף שלצערי אני נתקל בו לא מעט זה נתיך שנשרף בגלל עבודה לא מקצועית ואתם יודעים מה, אפילו עבודה מסוכנת.

חוקי החשמל לא נכתבו סתם ולכל חוק הגיון משלו כמו למשל החוק שאומר שאם גודל החיבור שמקבלת דירה הוא 25 אמפר אז לא יהיה מצב שבלוח החשמל יהיה פקק ראשי של 40 אמפר.

אני נתקל לצערי בהמון מקרים כאלה, אני מגיע לדירות ושם לב שיש פקק של 32 או 40 אמפר שבכלל גודל החיבור שאמור להיות בדירה הוא 25 אמפר וזה מסוכן מאד!

המון חאפרים פותרים בעיות בצורה חובבנית, הם נתקלים בבעיות עומס בבית ובמקום לבצע עבודות לפי חוק החשמל הם פשוט מגדילים את הפקק הראשי.

במקרה של קצר או עומס חשמל בבית אמור לקפוץ הפקק הראשי ואתם אמורים לצאת ללוח החשמל ופשוט להרים את הפקק.

במידה וישרף נתיך ראשי של חברת החשמל זה לא יקרה, אתם תצאו ללוח ותראו שכל הפקקים למעלה ותצטרכו לחכות המון זמן גם לחשמלאי וגם לנציגי חברת החשמל להחלפה של הנתיך.