התקנת עמדת טעינה בבניין משותף

במידה ואתם גרים בבניין משותף ואתם לפני רכישה של רכב חשמלי או שכבר רכשתם אחד כזה. כדאי להבין מהן אפשרויות ההתקנה שעומדות בפניכם.

ישנן ארבע אפשרויות התקנה עיקריות וחוקיות וכמובן שלא כל אחת מהאפשרויות מתאימה או מתאפשרת בכל בית משותף.

על מנת להבין מהי הדרך המומלץ בשבילכם אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר. בשיחה הראשונית נבין יחד איזו דרך מומלצת ומתאפשרת במקרה שלכם.

התקנת קו חשמל לעמדת טעינה מלוח ציבורי בבניין

הדרך הקלה של תמיד מתאפשרת היא התקנה מלוח ציבורי. לוחות ציבוריים מותקנים לרוב בקומת הכניסה או קומת החניון בבניינים חדשים יותר.

כמו שציינתי זו הדרך הקלה להתקנה אבל זה לא תמיד מתאפשר. ישנם לוחות ציבוריים ישנים ועמוסים שאינם יכולים להכיל קו טעינה לרכב חשמלי.

מגבלה נוספת היא כמות רכבים עתידית בבניין משותף. ככל שיהיו יותר רכבים ככה הלוח יהיה עמוס יותר עד שלא יעמוד בעומס ולא ניתן יהיה להוסיף קווי חשמל.

במידה וכן מתאפשר להתחבר ללוח הציבורי יותקן בדרך כלל מונה צריכת חשמל. בעזרת המונה ניתן לבצע התחשבנות מול הוועד על השימוש בחשמל הציבורי.

חיבור קו חשמל ללוח הביתי דרך תשתיות הבניין

הדרך המומלצת לדעתי כחשמלאי מוסמך היא להתחבר ללוח הביתי במידה וניתן. תאמינו לי שזה חוסך לא מעט כאב ראש בשימוש היומי בטעינה.

במידה ואתם מתחברים ללוח הביתי שלכם אין צורך במונה חשמל להתחשבנות עם אף גורם כמו וועד הבית כי זה יוצא מהמונה שלכם בחשבון הפרטי.

כמובן שאין דבר מושלם וגם בדרך זו ניתן לבתחבר בכל בניין משותף. התנאי הראשון להתקנה כזו הוא מעבר וורטיקאלי מקומת הגג עד לחניון.

החסרון בדרך ההתקנה הזאת זה שקודם כל לא בכל בית משותף קיים מעבר וורטיקאלי ודבר נוסף הוא אורך קו ארוך יותר שעלול להשפיע על המחיר הסופי.

יצירת קשר עם חברות שמקימות תשתיות בבניין משותף

ישנן חברות שמספקות שירותים לבניינים משותפים כמו הקמה של תשתית חדשה לצורך טעינת רכבים חשמליים בחניוני הדיירים.

אני לא יודע עד כמה זה משתלם בכל בניין בטווח הארוך. חברות שמקימות תשתיות חשמל בדרך כלל לא גובות על תשתית החשמל החדשה בבניין.

חיובים לחברות הקמת תשתיות טעינת רכבים יהיו בדרך כלל דמי מנוי חודשיים ומחיר מעט גבוה בעבור כל קילוואט שעה שתצרכו דרכם.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון זה שחלק מהחברות דורשות התחייבות בלעדית של בין 8 ל- 10 שנים בבלעדיות בכל מה שקשור לתשתיות הטעינה שהקימו.

הזמנת חיבור חשמל חדש עם מונה מחברת החשמל

דרך נוספת לטעינת רכבים חשמליים בבניינים משותפים היא הזמנה של חברת החשמל להקמת חיבור חדש עם מונה נפרד.

במידה ויתאפשר הדבר ישלחו חברת החשמל סוקר מטעמם שלאחר סקירה קצרה במקום יתן הנחיות למיקום התקנה של מונה החשמל החדש.

חשוב לדעת שאת התקנת המונה מבצעת חברת החשמל ואת קו החשמל מהמונה לחניה מבצע החשמלאי המוסמך ולא שום גורם אחר.

החסרון בדרך התקנה זו הוא שלא בכל בניין חברת חשמל מאשרת מונה חדש. האישור לחיבור חדש מתקבל בדרך כלל בבניינים עם 12 דיירים ומטה נכון לעכשיו.

כמה עולה הקמה של תשתית טעינה בבניין משותף?

לשאלה הזאת אין תשובה אחת וספציפית. בכל בית משותף קיימות תשתיות שונות שמאפשרות התקנה של עמדת טעינה בצורה שונה.

מה שכן אני יכול לומר שעלויות ההתקנה יכולות להתחיל מסכום של 1500₪ לא כולל מע"מ להתקנה בסיסית עד 10 מטרים ולטפס ולהגיע עד סכומים גבוהים הרבה יותר.

הסכום הסופי של ההתקנה נקבע לרוב מאורך הקו, סוג הכבל, אופי ההתקנה וציוד נוסף שדרוש להתקנה כמו ארון הגנה, עמוד בחניה ועוד.

על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת מומלץ ליצור איתי קשר. לאחר שנעבור על הפרטים אני אוכל להיות יותר מדויק ולתת מחיר מדויק עד כמה שאוכל.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניון בניין משותף

אסא מוטי – חשמלאי מוסמך עם רישיון חשמל בתוקף ממשרד העבודה. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי או היברידי פלאג אין, תשתיות חשמל בבניינים משותפים, חניונים ובתים פרטיים!

לקוחות ממליצים

המלצה שחר
המלצה שי
חשמלאי מומלץ