סוגי עמדות טעינה לרכבים חשמליים
עמדת טעינה חד פאזית
עמדת טעינה חד פאזית מתאימה לכל הרכבים החשמליים שיש אבל לא תמיד היא הכי יעילה לכל הרכבים החשמליים שיש.
במידה ומדובר ברכב חשמלי היברידי פלאג אין עמדת טעינה חד פאזית תעשה עבודה מעולה ותמלא את הסוללה בזמן סביר של כמה שעות בודדות.
ברכבים חשמליים מלאים הסיפור שונה. עמדת טעינה בתשתית חד פאזית תטעין את הסוללה אבל בזמן של כפול שלוש שעות מהרגיל.
עמדת טעינה סטנדרטית מספקת בדרך כלל עד 3.7 קילוואט שעה בזרם של 16 אמפר ויש רכבים מסוימים שעובדים בזרם של 32 אמפר עם הספק גבוה יותר.
עמדת טעינה תלת פאזית
עמדת טעינה תלת פאזית מתאימה בדרך כלל לרכבים חשמליים מלאים אבל לא רק. יש גם רכבים היברידיים בודדים שניתן להטעין בתשתית תלת פאזית.
חשוב לציין שגם אם תחברו עמדת תלת פאזית לרכב היברידי למשל שעובד על פאזה אחת, הרכב יקבל טעינה אבל עדיין של 3.7 קוט"ש בזרם של 16 אמפר.
עמדה תלת פאזית עובדת בדרך כלל בזרם של 16 אמפר כפול שלוש ומספקת טעינה בהספק של 11 קוט"ש או ברכבים תומכים בזרם של 32 אמפר בהספק של 22 קוט"ש.
במידה תבצעו התקנת עמדת טעינה לרכב מסוג תלת פאזית הטעינה תהיה מהירה הרבה יותר מאשר עמדה חד פאזית.
התקן טעינה נייד לרכב חשמלי
ברכבים היברידים בדרך כלל מגיעים התקני טעינה ניידים לרכב. התקן טעינה נייד הוא בעצם מטען לא קבוע שבסיום הטעינה מפרקים ושמים ברכב.
התקן הטעינה מגיע עם שני קצוות של כבל. קצה אחד הוא בעצם שקע חשמל רגיל או סיקון והקצה השני הוא הפלאג שמתחבר לרכב.
התקני טעינה ניידים עובדים בזרמים של 10 עד 16 אמפר ואם נדבר בהספקים אז הספק של 2.4 עד 3.7 קוט"ש זה תלוי בסוג הרכב שתקנו.
מה זה פחת RCD TYPE B
כולנו מכירים ויודעים מה זה ממסר פחת שהוא בעצם המגן נגד התחשמלות שיש לכולנו בלוח החשמל הביתי או בכל לוח אחר.
בעולם הרכבים החשמליים קיים פחת שנקרא RCD TYPE B שמגיע עם הגנות נוספות לזרם ישר בנוסף להגנות הרגילות שקיימות.
פחת דגם B חייב להיות מותקן בכל עמדת טעינה קבועה לרכב חשמלי שלא קיימות בה הגנות DC פנימיות. ניתן לבדוק את זה במפרט העמדה או התקן הטעינה.
חשוב לציין שפחת דגם B יקר מאד מהפחת הרגיל והמחיר שלו יכול להיות בין 700₪ ל- 1000₪ ולכן רצוי לבדוק מראש אם צריך אחד כזה.