מאוורר תקרה הפסיק לעבוד

אחת מהתקלות שיכולות להעיק ובמיוחד בחודשי הקיץ החמים היא תקלה במאוורר תקרה. יש כמה תקלות אפשריות וכמובן שלא בגלל כל תקלה רצים לקנות מאוורר חדש.

אחת מהתקלות הנפוצות היא מאוורר תקרה שהפסיק לעבוד. אני מקבל לא מעט שיחות בנושא ואני רוצה לנסות ולהסביר כאן למה זה קורה ומה עושים עם זה?

הסיבות שעלולות לגרום לזה שהמאוורר שלכם לא עובד

שימו לב שאני מתייחס כאן לסיבות שעלולות לגרום לתקלות במאוורר התקרה ולא לתאורת המאוורר שזה חלק בלתי נפרד מכל העניין.

לא מגיע חשמל למאוורר

סיבה די נפוצה שגורמת למאוורר שלכם לא לעבוד ולהסתובב היא בגלל שלא מגיע חשמל. החשמל לא יגיע בגלל סיבות כמו מפסק תקול, נתק באחד מהחוטים ועוד.

על מנת לבדוק אם זו הסיבה יש להזמין חשמלאי מוסמך. החשמלאי בדרך כלל יבדוק בשלב הראשוני את המפסק ולאחר מכן ימשיך הלאה למאוורר עצמו.

מנגנון הדלקה נהרס ולא מתפקד

ישנם מאווררי תקרה שההדלקה מתבצעת באמצעות חוט הדלקה. אותו חוט גם מפעיל וסוגר את המאוורר וגם קובע את דרגת סיבוב המנוע.

מכל מיני סיבות שלפעמים לא תלויות בנו נהרס המנגנון. במידה והמנגנון נהרס לא יעבור חשמל למנוע המאוורר והוא פשוט לא יסתובב.

קיימת תקלה ברכיב השלט

היום קיימים לא מעט סוגי מאווררים שמגיעים עם שלט רחוק. זה דבר מאד נוח לשלוט על המאוורר מתוך המיטה אבל לפעמים יש גם תקלות.

בתוך המאוורר קיים רכיב שמקבל זרם חשמל וכמו כל מכשיר גם הוא עלול להתקלקל. לפעמים זה ישפיע על התאורה ולפעמים על המאוורר שלא ידלק בכלל.

המאוורר פשוט התקלקל

סיבה אחרונה והאמת לא ממש נפוצה כי לא נתקלתי בה הרבה היא מאוורר מקולקל. מאווררי תקרה בדרך כלל מחזיקים שנים רבות אבל לפעמים גם מתקלקלים.

במידה ומדובר במאוורר ישן שהפסיק לעבוד יכול מאד להיות שהוא התקלקל. אם מדובר במאוורר חדש יחסית מומלץ לבדוק אם קיימת אחריות ולפנות לחברה.

כמעט כל חברה שאני מכיר מעניקה אחריות ארוכת טווח על המאוורר. נתקלתי כבר במקרים בהם חברת המאווררים החליפה מנועים במוצרים שהיו תחת אחריות.