מהו חיבור חשמל חדש?

חיבור חשמל חדש הוא בעצם קו חשמל שמגיע מחברת החשמל עד לנקודת חיבור במקום או במבנה שבו הצרכן זקוק למקור מתח.

את קו החשמל החדש מתקינים חברת החשמל מנקודת חיבור קרובה כמו פילר ראשי או ארון נתיכים שנמצא הכי קרוב למבנה.

נקודת הקצה הראשונה של הקו החדש היא חיבור למקור המתח של חברת החשמל ונקודת הקצה השנייה היא מונה החשמל שכולנו מכירים.

עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה בחניון

באיזה מקרים צריכים חיבור חדש?

המקרים בהם יש צורך בחיבור חשמל חדש הוא לרוב מבנים חדשים כמו: דירות, משרדים, חנויות או כל מקום חדש אחר שזקוק לחשמל.

אני כותב לכם את המידע הזה בתחילת שנת 2021 ואנחנו שמים לב שבזמן האחרון יותר ויותר רכבים חשמליים מתחילים  להגיע לשיראל.

אחד מהמקרים בו נזמין קו חדש יהיה חיבור חשמל חדש עבור קו טעינה לרכב חשמלי אחרי שבדקנו ולא נמצאה שום דרך אחרת במבנה.

איך מתבצע קו חדש לטעינת רכבים?

במידה ומדובר בקו חשמל חדש לטעינת רכב חשמלי השלב הראשון הוא להזמין את חברת החשמל לסיור במקום על מנת לקבוע את מיקום מונה החשמל.

לאחר שנקבע מיקום המונה יגיע חשמלאי מוסמך לביצוע והתקנה של הקו שיתחיל מהמונה ויגיע עד לנקודת הקצה שהיא בעצם עמדת הטעינה.

חשוב לדעת שכל חיבור חדש שמתבצע על ידי חברת החשמל כרוך בביקורת וכמובן שהחשמלאי צריך לבצע עבודה בכפוף לכל התקנים המחמירים ויש כאלה.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

סוגי חיבורי חשמל שניתן להזמין

יש מספר חיבורי חשמל שניתן להזמין וחשוב ושוב אומר ומדגיש, חשוב מאד להבין איזה רכב חשמלי אתם מתכוונים לקנות ומה הצרכים שלו.

גדלי החיבורים העיקריים שניתן להזמין הם: 25 אמפר חד-פאזי, 40 אמפר חד-פאזי, 25 אמפר תלת-פאזי והאחרון הוא 40 אמפר תלת-פאזי.

כל רכב חשמלי שונה מהשני ולכל סוג מפרט ודרישות משלו ולכן מומלץ להתייעץ עם החשמלאי המוסמך לפני הזמנת חיבור חשמל חדש!

תהליך הזמנת קו מול חברת חשמל

תהליך הזמנת קו לרכב חשמלי זהה כמו בכל הזמנה, השלב הראשון הוא שיחה והזמנת מחברת החשמל, לאחר מכן החשמלאי מגיע להתקנה ולבסוף ביקורת.

במקרה של קו עבור רכב חשמלי יצטרך החשמלאי המוסמך למלא טופס הזמנה של ביקורת ובנוסף טפסים הקשורים לעמדת הטעינה של הרכב החשמלי.

הטפסים שקשורים לעמדת הטעינה הם טופס הצהרת יבואן או יצרן של העמדה ולפעמים גם הצהרה של עורך דין על גבי טופס ההצהרה.

טיפ מהשטח…

אני רוצה לסיים עם סיפור מהעבודה האחרונה שביצעתי בעיר רחובות, זה יותר נכון טיפ שבא להמחיש לכם למה צריך לבצע סקר ובירור מקדים.

בעבודה האחרונה שלי הלקוח יצר איתי קשר לאחר שהזמין חיבור חשמל חדש לרכב מסוג טסלה, החיבור שהזמין היה 40 אמפר תלת-פאזי.

העבודה התבצעה לפי כל התקנים ולבסוף כמובן הגיעה חברת החשמל לביקורת והכל עבר והיה מצוין – אז מה הטיפ אתם שואלים?

הלקוח הזמין חיבור חשמל 40 אמפר תלת פאזי והעמדה שהותקנה הייתה עמדה שהזרם המקסימלי שלה הוא 16 אמפר תלת-פאזי.

אז מה הבעיה בעצם?

במקרה הזה הלקוח היה יכול להסתפק בגודל חיבור של 25 אמפר תלת פאזי והיה יכול לחסוך לא מעט כסף אם היה מתייעץ ומזמין חיבור נכון.

אחזור ואומר שוב – אתם מתכוונים לרכוש רכב חשמלי ועושים בירורים לגבי קו טעינה, תתייעצו עם חשמלאי מוסמך ותבינו יחד מה צריך להתבצע ואיזה גודל חיבור להזמין מחברת החשמל.