התקנת עמדת טעינה מנוהלת בחניון

מיום ליום עולים יותר ויותר רכבים חשמליים לכבישים וגובר הצורך בפתרון טעינה לרכב במיוחד אם אתם גרים בבניין משותף עם מספר דיירים גבוה.

ישנם כמה פתרונות שאחד מהם הוא התקנת עמדת טעינה מנוהלת בחניון הבניין. כבר אומר שלרוב מדובר בפתרון לא זול בכלל אבל משתלם.

התקנת עמדות טעינה מנוהלות יקרות מעט יותר ולעיתים זה כרוך גם בהתחברות לחברה שמספקת את השירות בתשלום של דמי מנוי חודשיים.

מהי עמדת טעינה מנוהלת?

עמדת טעינה מנוהלת היא עמדה שמסונכרנת עם לוח החשמל הראשי ממנו יוצא קו החשמל לטעינת הרכב ועם שאר העמדות שמותקנות במקום.

עניין הניהול החכם הוא שלא משנה כמה עמדות מותקנות בחניון הבניין, לוח החשמל אף פעם לא יעבור את גודל החיבור שהוקצה לטעינת הרכבים החשמליים.

ישנם לא מעט חניונים ללא ניהול חכם שמאפשר טעינה של מספר רכבים בודדים בלבד ולא מאפשרים חיבור לרכבים נוספים בגלל החשש מעומסי חשמל.

איך עובדת העמדה המנוהלת?

בואו ניקח לדוגמה חניון עם עמדות מנוהלות ונניח שיש בחניון לוח תלת פאזי של 80 אמפר ובחניון מותקנות 8 עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

לוח חשמל רגיל עם חיבור של 80 אמפר תלת פאזי יכול לספק זרם טעינה לחמישה רכבים חשמליים שצורכים 16 אמפר תלת פאזי.

נניח שבאותו חניון מותקן לוח של 80 אמפר אבל עם עמדות מנוהלות חכמות ולצורך העניין בלילה ספציפי יתחברו שבעה רכבים חשמליים לטעינה.

מערכת הניהול החכמה תטעין את כל שבעת הרכבים ביחד תוך חישוב וחילוק הזרם (80 אמפר) לשבעת הרכבים שמחוברים בו זמנית.

יתרונות וחסרונות של עמדת טעינה מנוהלת

אז יתרון אנחנו כבר יודעים. ניתן לחבר מספר רב של רכבים חשמליים לאותו לוח מבלי לדאוג לעומסי חשמל וקפיצות של המפסק הראשי.

חסרונות של עמדת טעינה מנוהלת או ליתר דיוק מערכת ניהול חכם הוא קודם כל המחיר שיש להשקיע בהקמה הראשונית של המערכת.

חסרון נוסף הוא חלוקת הזרם בין הרכבים. ככל שיתחברו יותר רכבים לאותו לוח זרם החשמל מתחלק בין כולם ומוריד את הזרם לכל רכב.

משמעות זרם יותר נמוך לקו טעינת רכב חשמלי הוא מהירות הטעינה. ככל שהרכב מקבל זרם נמוך יותר זמן הטעינה מתארך בצורה משמעותית.

במידה ותרצו שאחזור אליכם מוזמנים להשאיר לי פרטים