התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

במידה ואתם מחפשים חשמלאי מוסמך לביצוע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי – אתם במקום הנכון!

אני מוטי – חשמלאי מוסמך עם רישיון חשמל ממשרד העבודה מבצע את כל עבודות ותיקוני החשמל כולל עמדות טעינה.

כל העבודות שלי מתבצעות תחת כל התקנים הכי מחמירים של חברת החשמל.

אתם מוזמנים ליצור איתי קשר כבר עכשיו לקבלת ייעוץ טלפוני או להשאיר פרטים מלאים ואחזור אליכם בהקדם.

ובינתיים ועד שנדבר אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולהבין קצת יותר את נושא התשתיות או עמדות הטעינה לרכבים.

מהי עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עמדת טעינה לרכב חשמלי דומה מאד לעמדת התדלוק שכולנו מכירים בתחנות הדלק. רק שכאן מדובר בנקודה לטעינה חשמלית של רכבים.

זה אולי היה נשמע משהו בדיוני בעבר אבל כן. היום קיימים רכבים חשמליים מדגם טסלה, קיה ובעתיד הקרוב אנחנו נראה את התחום הולך ומתקדם.

כולנו מכירים את הרכבים ההיברידים ולמי שלא מכיר. רכב היברידי הוא רכב שעובד בצורה משולבת של דלק וחשמל.

רכב חשמלי הוא רכב שעובד אך ורק על חשמל. בדיוק כמו שמידי כמה ימים אנחנו מתדלקים אז במקרה הזה מידי כמה ימים אנחנו נטעין.

התקנת עמדות טעינה לכל הרכבים!

במידה ורכשתם או שאתם מתחילים לברר בקשר לרכישת רכב חשמלי מדגם טסלה, קיה, מיצובישי ועוד. אני ממליץ לכם לדבר איתי כבר עכשיו בקשר להתקנת העמדה החשמלית.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך או נציג מטעם חברת הרכבים שגם הוא חייב להיות חשמלאי מוסמך.

חשוב לדעת שלא כל עמדה מתאימה לכל רכב. לכן רצוי שתבצעו סקר ובירורים מקדימים גם מבחינת המוצר וגם מבחינת תשתית החשמל שקיימת במקום.

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?

זמן טעינת הרכב החשמלי נמדד לפי קיבולת סוללת הרכב וסוג עמדת הטעינה של הרכב החשמלי שלכם. יש לא מעט סוגים של עמדות טעינה וכל עמדה עובדת בזרמים והספקים שונים.

קיבולת סוללת הרכב נמדדת ב- קוט"ש (קילוואט שעה). הספקים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים נמדדים גם כן בקוט"ש.

חישוב זמן טעינה הוא קיבולת הסוללה חלקי הספק עמדת הטעינה של הרכב החשמלי שלכם. אנסה להסביר זאת עם נתונים מדויקים יותר.

במידה ויש לכם רכב חשמלי עם סוללה בקיבולת 50 קוט"ש ועמדת הטעינה בעלת הספק של 10 קוט"ש זמן הטעינה יהיה 5 שעות.

התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים

כמה עולה טעינת רכב חשמלי?

המחיר שתשלמו בעבור טעינת הרכב החשמלי שלכם נקבע לפי קיבולת הסוללה או יותר נכון עד כמה היא התרוקנה כפול המחיר שחברת חשמל גובה על כל קוט"ש.

נניח שיש לכם רכב עם סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש והיא ריקה לחלוטין ונניח שחברת החשמל גובה 50 אגורות לכל קוט"ש אז המחיר שתשלמו יהיה 25₪ לטעינה.

חשוב לי להסביר שלא בכל טעינה אתם מטעינים ממצב של 0 עד 100 ורצוי מאד גם לא להגיע למצב של סוללה ריקה לחלוטין במיוחד אם יש לכם רכב חשמלי מלא.

חשוב לי לציין שיכול מאד להיות שבעמדות ציבוריות תשלמו מעט יותר על טעינת הרכב אבל עדיין החישוב נעשה לפי מכפלה של מחיר קוט"ש וכמה נפח נשאר לסוללה מלאה.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בתוך ארון סגור

דרך בטוחה קצת יותר במקרים מסוימים להתקנה של עמדת טעינה בשטחים ציבוריים אבל לא רק היא בתוך ארון סגור ומוגן.

יש מספר סוגים וגדלים של ארונות וכל אחד יבחר כמובן את מה שטוב ביותר עבורו. יש ארונות שעשויים מחומר שנקרא פיבר ויש ארונות מתכת.

לפני שמזמינים מהחשמלאי ארון לעמדת טעינה צריכים לחשוב לאיזה שימוש מיועד הארון. יש כאלה שרוצים ארון נעול נגד חבלות ויש כאלה שזקוקים לארון לסיבות אחרות.

מבחינת גודל הארון יש לקחת בחשבון מידות של שקע או עמדת טעינה. במידה ואתם זקוקים לשקע טעינה תצטרכו ארון קטן יחסית מאשר לעמדת טעינה גדולה יותר.

ארון לעמדת טעינה

תהליך התקנת עמדת טעינה בבית משותף

הזכרתי קודם את עניין תשתית החשמל וחשוב להבהיר במיוחד אם מדובר בעמדת טעינה בבית משותף עם מספר דיירים.

אני עובד אך ורק לפי תקן ולכן אני מתקין קו חשמל שיוצא מלוח חשמל ועד לעמדה. בבית משותף קרוב לוודאי שתצטרכו לקבל אישור מהוועד.

המלצה שלי מניסיון – נסו לבצע בירורים מקדימים עם וועד הבית לפני הבירורים על הרכב החדש כי כבר נתקלתי במקרים של התנגדויות ועיכובים מיותרים בנושא.

מתי צריכים אישור מוועד הבית?

במידה וחיבור החשמל צריך להתבצע בלוח הציבורי של הבניין יש צורך באישור של וועד הבית או חברת הניהול האחראית במקום.

במידה ותשתית החשמל יוצאת מהלוח הביתי שלכם לא תצטרכו אישור של וועד בית כל עוד אתם עושים שימוש סביר בתשתיות הבניין.

משמעות המשפט "שימוש סביר בתשתיות הבניין" היא שההתקנה מתבצעת בצורה מקצועית ונקיה ולא גורמת הרס לתשתיות המבנה.

דוגמה לשימוש לא סביר יכולה להיות למשל צנרת חיצונית שעוברת באמצע קיר בלובי ראשי של הבניין או בכל מקום אחר בו לא קיימת תשתית מסודרת.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מהלוח הפרטי של הבית

אחת מאפשרויות ההתקנה היא למשוך את קו החשמל עד ללוח הביתי שלכם. כבר אומר שזה לא מתאפשר בכל מקום אבל שווה לנסות ולבדוק.

במידה וקו החשמל ייצא מהלוח הביתי שלכם לא תצטרכו להתעסק עם וועד הבית או חברת הניהול בכל הנוגע להתחשבנות על צריכת החשמל.

חשוב לדעת שקו חשמל מהלוח הביתי מתאפשר רק בבניינים בהם קיים מעבר וורטיקאלי מהקומה העליונה ועד לקומת החניה התחתונה.

תוכלו לבדוק בעצמכם אם קיים מעבר בין הקומות. צאו לחדר המדרגות וחפשו ארון שבתוכו ניתן לראות כבלי חשמל שבאים מהקומה העליונה וממשיכים לקומה מתחת.

פיצול אחרי מונה חברת חשמל

אחת מהדרכים שחברת חשמל מתחילה לאשר להתקנה של תשתית טעינה היא פיצול אחרי מונה חברת חשמל והתקנה של לוח חלוקה ראשי.

מאותו לוח חלוקה יצאו שני מפסקים שמזינים שני קווי חשמל שהאחד הוא כמובן קו חשמל ללוח של הבית והקו השני הוא קו לתשתית הטעינה.

כמובן שקו הטעינה חייב להיות מותקן בהתאם לחוקים והתקנים של חברת החשמל עם כל ההגנות שדרושות ללוח פיצול וחלוקה וכמובן לתשתית הטעינה.

על מנת להתקין לוח פיצול יש ליצור קשר עם חברת החשמל, לתאם איתם מועד הגעה לפתיחה של ארון המונים וניתוק החשמל לזמן העבודה.

חשוב לדעת שלא במכל המקרים תקבלו אישור ללוח פיצול, זה תלוי איפה מותקנים מוני החשמל. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עלויות נוספות לחברת חשמל ולחשמלאי המוסמך.

טעינה של רכב היברידי פלאג-אין

לא כל רכב חשמלי הוא חשמלי מלא ולא מעט שנים אנו רואים רכבים היברידיים בכבישים. לאחרונה ניתן לראות גם רכבים היברידיים פלאג-אין.

רכב היברידי פלאג-אין הוא רכב שניתן להטעין אותו מרשת החשמל. חיבור החשמל שדורש רכב פלאג אין הוא לרוב חיבור חד-פאזי של 16 אמפר.

התקנת תשתית החשמל לרכב מסוג זה זהה כמו כל תשתית התקנה רק שבמקרה זה התשתית תהיה חד פאזית שבסיום יותקן שקע סיקון תעשייתי.

חשוב לציין שרוב הפלאגינים מקבלים עם הרכב מטען נייד שלפעמים צריך מתאם לשקע סיקון. ניתן להטעין את הרכב גם עם עמדת טעינה חד פאזית.

דבר נוסף שחשוב לומר הוא שיש רכבים שיכולים לקבל טעינה בזרם חד פאזי של 32 אמפר בהספק של 7.4 קוט"ש אבל לא כל לוח חשמל יכול לאפשר חיבור מסוג זה.

רכב פלאג אין

תהליך התקנת תשתית החשמל

הזכרתי קודם את תשתית החשמל. קו חשמל לעמדת טעינה יוצא מלוח חשמל ראשי ומגיע עד למיקום הטעינה עצמה.

יש מקרים בהם הקו יוצא מלוח חשמל ציבורי. בלוח יותקן מונה חשמל למדידת צריכת החשמל לביצוע חישוב והתחשבנות.

יש מקרים בהם אין אפשרות מכל סיבה שהיא להתחבר ללוח החשמל הציבורי. במקרים כאלה תותקן תשתית חדשה לגמרי מנקודת חיבור של חברת החשמל.

במקרה של תשתית חדשה יותקן מונה של חברת החשמל על אותו קו ויש לקחת בחשבון עלויות הקשורות גם לחברת החשמל כמו: עלות חיבור וביקורת.

האם מותר להשתמש במתאמים או כבל סבתא?

כמובן שהכי טוב להשתמש בעמדת טעינה אבל אין מה לעשות ולא בכל מקום ניתן לבצע התקנה ולפעמים אפשר גם אחרת.

בוודאי שמעתם פה ושם את הביטוי כבל סבתא או מתאם סיקון. בעזרת הכבל או המתאם ניתן להטעין את הרכב אבל שימו לב:

במקרה בו משתמשים במתאמים יש לשים לב שזמן הטעינה לא עולה על שעתיים וזאת על מנת להימנע מהתחממות קו החשמל ונזקים.

כל הכבלים או המתאמים למיניהם מותרים לשימוש באופן זמני וקצר בניגוד לעמדות בהם ניתן לחבר את הרכב גם לילה שלם בלי לחשוש!

מתאם משקע ישראלי לשקע סיקון

רק חשמלאי מוסמך להתקנה מקצועית ובטוחה!

אני רוצה להזכיר שוב דבר חשוב מאד במיוחד בתחום החשמל. תיקונים, עבודות חשמל ובמיוחד התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מבצע חשמלאי מוסמך בלבד!!!

בשוק קיימים לא מעט חובבנים שמציעים שירות תיקונים ועבודות חשמל ובפועל לאותם חובבנים אין רישיון חשמל בכלל.

הזמנתם חשמלאי להתקנה של עמדת טעינה או כל עבודה אחרת – בקשו ממנו להציג לכם רישיון חשמל ותבדקו שהוא בתוקף!

אני לא סתם רושם את זה, קיימים חובבנים שמציעים מחירים נמוכים מהרגיל על מנת שיזמינו אותם לעבודה אבל בפועל הם מסכנים את הלקוחות שלהם!!!

מחיר התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים

הגענו לחלק של המחיר וחשוב לדעת שאין מחיר קבוע עבור קו חשמל לעמדת טעינה לרכב חשמלי מכמה סיבות שונות.

לא כל קו חשמל זהה גם מבחינת החומרים וגם מבחינת אורך הקו וביצוע העבודה בפועל ולכן קשה לי קצת לדעת ולרשום סתם מחירים.

אני יכול לרשום בכל זאת שמחיר ממוצע עבור קו חשמל לעמדת טעינה יכול להתחיל מסכום של 2500₪ כולל מע"מ בלבד להתקנה בסיסית עד 30 מטרים.

המחיר יכול להגיע להרבה יותר במיוחד אם מדובר בתשתית ארוכה, מורכבות עבודה או מעבר בין קומות.

אני ממליץ לכם ליצור איתי קשר ולתאם ביקור במקום. כך ניתן יהיה לראות ולהבין יותר את סדר גודל העבודה ולקבל מחיר מדויק יותר.

רכשתם רכב חשמלי חדש? מוזמנים לפנות אליי כבר עכשיו.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניון בניין משותף

אסא מוטי – חשמלאי מוסמך עם רישיון חשמל בתוקף ממשרד העבודה. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי או היברידי פלאג אין, תשתיות חשמל בבניינים משותפים, חניונים ובתים פרטיים!

לקוחות ממליצים

המלצה שחר
המלצה שי
חשמלאי מומלץ