אישור וועד לעבודות חשמל בבניין

ברוב הבניינים ובמיוחד בחדשים שבהם נצטרך אישור וועד לביצוע עבודות שונות שברוב המקרים יהיו להם קשר לתשתית הציבורית.

אם ניקח לדוגמה קו לטעינת רכב חשמלי אז יש כמה דרכים לבצע את העבודה שאחת מהן היא סלילת קו חדש מלוח ציבורי בבניין.

על מנת שניתן יהיה לבצע את העבודה יש להגיש טופס לבקשת אישור הוועד המרכזי בבניין על מנת לא לבצע עבודה ואחר כך לפרק אותה.

מה עושים אחרי אישור הוועד בבניין?

אחרי שקיבלנו אישור לביצוע העבודה יגיע החשמלאי המוסמך לסלילת הקו מלוח החשמל הציבורי ועד לנקודת הקצה של קו החשמל לטעינת הרכב.

ברוב המקרים יתקין החשמלאי מונה חשמל בתחילתו או בסופו של הקו על מנת לדעת מהי צריכת החשמל של אותו קו שהותקן.

אותה צריכת חשמל תתורגם לתשלום לפי מחיר עדכני של חברת החשמל באותו זמן נתון, המחיר יחושב בצורה הבאה: צריכת החשמל כפול מחיר לקוט"ש.

מה עושים אם הוועד בבניין לא אישר את העבודה?

במקרה של סירוב הוועד לביצוע העבודה אין מנוס מלחפש דרכים אחרות לביצוע העבודה בדרך אחרת כמו סלילת קו מהדירה במידה ומתאפשר.

במידה וגם סלילה של קו חשמל מהדירה נשללת ניתן לברר האם יש אפשרות לסלול קו חשמל חדש עם מונה נפרד של חברת החשמל.

במידה ומדובר בקו לטעינת רכב חשמלי אולי זו תהיה הדרך הטובה ביותר לביצוע העבודה אך יש לקחת בחשבון עלויות גבוהות יותר.

עלויות קו חשמל חדש לטעינת רכב

עלויות של חיבור חשמל מתחלק בין חברת החשמל לבין החשמלאי המוסמך שמגיע לביצוע העבודה בפועל בבניין או בדירה.

המחיר שתשלמו לחברת החשמל נקבע לפי גודל החיבור אותו תזמינו, ככה שגודל החיבור גבוה יותר התשלום יהיה גבוה בהתאם.

המחיר שתשלמו לחשמלאי אינו קבוע וגם תלוי באיזו צורה תתבצע העבודה ומה אורך הקו שיצטרך החשמלאי לסלול עד לקו הטעינה.

אני יכול לומר לכם שלא מדובר בעלויות נמוכות כי מעורב כאן חיבור חדש של חברת החשמל וברגע שזה קורה זה משפיע על המחיר.