התקנה של שקעי חשמל בבית

בעת הקמת מערכת חשמל במבנים חדשים או שדרוג מערכות החשמל במבנים קיימים חשוב לקבל ייעוץ מקצועי על ידי חשמלאי, – תכנון מקצועי על ידי אדם מוסמך ימנע מאתנו תקלות שונות בהמשך הדרך או חוסרים של שקעי חשמל שונים בבית.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בבית חדש היא התקנת נקודות ושקעי חשמל שונים לפי הצרכים האישיים שלנו בהתאם למכשירי החשמל המצויים אצלנו בבית, התקנה זו מצריכה תכנון מדויק על ידי חשמלאי מוסמך.

יש להתאים את שקעי החשמל על פי המכשירים וכמות הצריכה שלהם, ישנם מכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה יחסית ולהם חובה להתקין נקודות כוח, מכשירים כגון: מקרר, תנור חשמל, מיקרו גל, דוד שמש או חשמל ועוד….

מנגד ישנם מכשירי חשמל בעלי צריכת חשמל נמוכה ולהם יש להתקין נקודת חשמל רגילה, מכשירים בעלי צריכת חשמל נמוכה יכולים להיות: טלוויזיות, מחשבים, מטענים לפלאפונים ועוד…

עלויות התקנה של נקודות חשמל בית

בעת תכנון הבית יש לתת תשומת לב גם לפרטים הקטנים ביותר – לא רק כיצד יעוצבו החדרים, החלונות והדלתות, אלא גם היכן יעמדו הריהוט ומכשירי החשמל, והיכן תבוצע התקנת נקודת חשמל בכל חדר וחדר.

למרות שעלות התקנת נקודת חשמל בודד אינה גבוהה (מחיר התקנת שקע חשמל סטנדרטי מתוצרת מקומית נע בין 150 עד 250 ₪, מחיר התקנת נקודות חשמל תוצרת חוץ או בעל עיצוב ייחודי יכול להגיע למאות רבות של שקלים), הרי שבחישוב הכללי של הבית מדובר בעשרות רבות של שקעים ובהוצאה של אלפי שקלים.

תכנון מספר השקעים האופטימאלי בעת התקנת נקודות חשמל

מצד אחד, יש לזכור כי כיום אנו מרבים להשתמש במכשירי חשמל קטנים הנמצאים בכל פינה בבית (מחשבים, מטענים, מערכות שמע, טלוויזיות בכל חדר שינה), ולכן חשוב לפזר מספר רב ככל האפשר של שקעים במספר נקודות בכל חדר.

מנגד, כאמור, למספרם הרב של השקעים יש משמעות כספית גבוהה, הם מהווים לעיתים מפגע עיצובי, וכן מהווים בעיה בטיחותית (בעיקר אם יש ילדים קטנים בבית).

בסופו של התכנון, יש להגיע למספר השקעים האופטימאלי שלו נזדקק בעתיד, מבלי שנצטרך להשתמש במפצלים ובכבלי חשמל מאריכים (המהווים מפגע אסטטי ובטיחותי).

יש להקפיד כמובן, שאת העבודה על לוח ומערכת החשמל בעת התקנת שקע חשמל, וכל עבודה אחרת הקשורה למערכת כמו תוספת של התקנת נקודת חשמל או נקודת תאורה, יבצעו חשמלאים מוסמכים בלבד, גם אם הדבר עולה בסיכומו של דבר מעט יותר כסף.