להתרחק מחאפרים כמו מאש!

חלק משגרת חיינו מצריכה אותנו להזמין לפעמים בעל מקצוע לצורך ביצוע עבודות או תיקוני חשמל שונים בבית או בבית העסק.

ישנן מספר דרגות ברישיון החשמל וישנם לא מעט חשמלאים הרשאים לבצע עבודות ותיקוני חשמל שונים אך הגרוע ויותר מכך המסוכן הוא למצוא בעלי מקצוע "חאפרים".

בכל ענף מצויים בעלי מקצוע שאין ברשותם הסמכה מתאימה לביצוע עבודה או תיקון בתחום שלהם אך חשוב להבין, בתחום החשמל אין מקום לעבודה חובבנית, עבודה שאינה מקצועית פשוט מסכנת את חייכם ואת חיי הקרובים שלכם, פשוטו כמשמעו!

רק חשמלאי מוסמך מבצע עבודות ותיקוני חשמל!

כמובן שכמו בכל ענף, גם בתחום החשמל ישנם "חאפרים" המכנים עצמם חשמלאים ומטעים את לקוחותיהם ועל הדרך גם מסכנים אותם באופן ישיר.

אדם ללא רישיון חשמל בפועל לעולם לא יידע להתמודד עם תקלות חשמל שונות ובעצם ניסיון ההתמודדות שלו הוא יכול לבצע תיקון לקוי ומסוכן מאד.

בתחום האינסטלציה או הצבע, במידה ותקבלו שרות מאדם לא מקצועי המקסימום שיקרה זה קילוף צבע או נזילה מתחת לכיור באמבטיה, בתחום החשמל המשמעות היא התחשמלות ומוות.

איך מאתרים חשמלאי מוסמך ומקצועי?

התשובה פשוטה מאד, לפני שהחשמלאי מתחיל לבצע את העבודה לה אתם זקוקים או יותר מכך, ברגע כניסת החשמלאי אליכם, בקשו ממנו להציג בפניכם את הרישיון שלו.

חשוב שתדעו:

רישיון חשמל הוא בדיוק כמו רישיון נהיגה, אדם המכנה עצמו חשמלאי חייב להחזיק את הרישיון שלו בצמוד לתעודת הזהות, בדיוק כמו שלא ננהג ללא רישיון כך אסור לאדם לבצע עבודות חשמל ללא רישיון.

העונש לאדם שנתפס מבצע עבודות חשמל ללא רישיון בפועל הוא מאסר, כן כן קראתם נכון, אדם שיכנס אליכם לבית לביצוע תיקון חשמל ואין ברשותו רישיון חשמל עלול לשבת בכלא!

במידה וביקשתם לראות רישיון חשמל ונתקלתם בכל מיני סיפורים ותירוצים אמרו שלום בצורה יפה לחשמלאי ואל תקבלו ממנו שרות, זה בשבילכם!