שינוי גודל חיבור חשמל – כל מה שצריך לדעת!

גולשים נכבדים, לא פעם אני מקבל שיחות טלפון עם שאלות לגביי הגדלת חיבור חשמל בבית, לרוב נשאלות שאלות עקב מידע שגוי שמקבלים מכל מיני גורמים,

אז על מנת לעשות סדר ריכזתי עבורכם את כל המידע עבור הגדלות חיבור חשמל או שינוי חיבור לתלת פאזי בבית.

מהי הגדלת חיבור חשמל בבית?

חברת החשמל מספקת כמובן חשמל לכל בית אב בישראל, לכל בית אב קיים גודל חיבור ספציפי, גודל חיבור שאמור להספיק ולספק חשמל לבית בצורה סדירה ללא כל תקלות.

בעבר, גודל החיבור הסטנדרטי שהיה מסופק על ידי חברת החשמל לכל דירה היה 25 אמפר, גודל חיבור זה בהחלט היה מספיק ועד היום מספיק להמון בתי אב בישראל ללא כל בעיה.

25 אמפר זה בהחלט גודל חיבור שיכול לשאת דירה בעלת מספר מוצרי חשמל בעלי צריכת חשמל ממוצעת כמו: תנור, מקרר, מכונת כביסה, תאורה, שקעי חשמל ועוד…

רישיון חשמלאי מוסמך בתוקף

היכן נוצרת הבעיה בעצם?

כיום קיימים לא מעט מכשירי חשמל שלא היו קיימים בעבר, מכשירים כמו: מיקרוגל, טוסטר אובן, מזגנים בעלי צריכה גבוהה, כיריים חשמליות ועוד…

הבעיה מתחילה בעצם שמתחילים להפעיל כמה מכשירים במקביל, זה יכול להיות מזגן שעובד ללא הפסקה בקיץ ביחד עם תנור בישול בשעות הערב שעובד ביחד עם מיקרוגל שמחמם אוכל כרגע.

מספר מכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה שעובדים במקביל יגרמו לפקק הראשי בלוח להתחמם ולאחר מספר דקות הוא פשוט לא יעמוד בעומס ויקפוץ.

אז מהו בעצם הפתרון היעיל לבעיית עומס בבית?

פתרון לבעיית עומס בדרך כלל היא הגדלת חיבור החשמל, במידה וגודל החיבור הראשי שלכם הוא 25 אמפר ניתן לפנות לחברת החשמל ולהזמין הגדלה ל- 40 אמפר.

את הגדלת הנתיך הראשי יבצעו עובדי חברת החשמל אך לפני כן יש צורך להזמין חשמלאי מוסמך לביצוע החלפת פקק ראשי בלוח ל- 40 אמפר.

חשוב לציין שאחת לכמה זמן מתעדכנים תקנים ונהלי עבודה בחברת חשמל ויכול מאד להיות שההגדלה תהיה כרוכה בביקורת של חברת החשמל, למידע נוסף על ביקורת חברת חשמל לחצו כאן.

הפקק הראשי שלי כבר 40 אמפר מה עושים?

במידה וכבר קיים לכם חיבור חשמל של 40 אמפר תצטרכו להזמין שינוי חיבור לתלת פאזי, משמעות השינוי לתלת פאזי כבר שונה בהחלט מהגדלה ל- 40 אמפר.

שינוי לחיבור תלת פאזי כרוך בביקורת חברת חשמל ולפני כן בבדיקה של חשמלאי מוסמך, הדברים שחייבים להתבצע על ידי חשמלאי הם:

הדבר הראשון שיש לבצע זה בדיקה כללית של כל רשת החשמל, אביזרי החשמל, גופי התאורה וכל דבר הקשור לרשת החשמל בבית, כל דבר שנמצא לקוי חייב להיות מסודר ותקני.

בנוסף יש לבצע שינוי בלוח החשמל לחיבור תלת פאזי, שינוי הכולל החלפת מספק ראשי וממסר פחת, פסי גישור בלוח ולעיתים החלפה של כל הלוח.

דבר נוסף ולא פחות חשוב שיש לבצע היא בדיקת הארקה ראשית בבית, במידה וטיב ההארקה אינו עומד בתקן יש לשפר אותו טרם הביקורת.

לאחר כל השלבים הנ"ל ניתן להזמין ביקורת חברת חשמל וליהנות מאספקת חשמל תקינה וגודל חיבור מתאים לבית, שיהיה בהצלחה!